DÖGEP NİSAN AYI RAPORU
Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından öğretmenlerimizin mesleki bilgi, mesleki beceri, tutum ve değerler alanındaki gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarımızda görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimize yönelik hazırlanan “Öğretmen Gelişim Eylem Planı” 2019 Nisan ayı etkinliği Agahefendi İmam Hatip Ortaokulunda düzenlenmiştir.
Toplantıya Yozgat İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Mehmet TEKİN ve Diyanet Eğitim Merkezi Müdürü Turgut TUNÇ Ahlak ve adap-ı muaşeret ile ilgili konuların öğretilmesinde temel ilkeler, öğretim metotları ve materyallerin hazırlanması ve kullanımı yöntemlerini anlattı.
Ali Ulvi Kurucu Hatıraları Son Osmanlı Ahlak Tercileri ve Ahlak Terbiyesi
Celalettin Ökten Abdullah Ebu Gudde Bir Eğitimci olarak Hz. Muhammed
Ahlak Eğitimi – Değerler Eğitimi
Dünyada Eğitim her boyutunda değerler eğitiminde yapılan vurgu son yıllardı artmıştır. Bu artışta Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri de payını almıştır.
Ahlak Nedir? Kaynağı Nedir?
Temel Karakter değişmez fakat davranışa etkisi değişir.(Isfahanı)Allah Resulü ahlak eğitiminde yalnızca okulda (Mektep-Medrese-Sut fa) da olmadığını bize göstermiştir. Ahlak eğitimi ailede başlar. Ahlak eğitiminin yeri ve zamanı olmaz. Eğitimin zamanlaması olur, zamanı olmaz. Sular yükseldiğinde Hz Nuh ‘un evladına nasihatinde bunu çıkarabiliriz.
1-Kendisinin örnek olması
2-Topluma Örnek Kalbin Kıvama gelmesi = Zamanlama
3- Etkileşim
Din Eğitiminde sadece okullarda, kurslarda verilecek bir eğitim değildir. Ailenin eğitiminin önemi büyüktür. Aile ortamında ebeveynin rol model alınması. Sebebini teşhis Rafi Bin Amir örneği. Ağaçları taşlıyor, Hırsızlık yapıyordu Allah resulü önce sebebini sorardı. Doğudan sigara içme değil Orta yerde içme. Empati Kurdurma. Zina yapmak isteyen genç örneği. Güven Duyduğunu hissettirme.
Ahlak Eğitiminde Metotlar
*Anlatım *Soru Cevap *Problem Çözme *Gösteri *Gözlem *Örnek Olay *Rol oynama *Tartışma Metottu
Yeni Dünyaya yeni fikirler getirmeliyiz.