YOZGAT SORGUN İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMEN GELİŞİM PROGRAMI(DÖGEP) EKİM AYI FAALİYET RAPORU

2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMEN GELİŞİM PROGRAMI(DÖGEP) EKİM AYI FAALİYET RAPORU

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Din, Ahlak ve Değerler alanındaki seçmeli derslerin(Kur'an-ı Kerim, Peygamberimizin Hayatı, Temel Dini Bilgiler) öğretim programlarının mukayeseli olarak bütüncül bir yaklaşımla incelenmesi, bu derslerin öğretiminde yaşanan genel sorunlar ve çözümüne yönelik öğretmen yaklaşımları konusunda, Agahefendi İmam Hatip Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Mevlüde NAZLIGÜL moderatörlüğünde;

 

Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi ile ilgili;

 

1-    Müfredatın güncel konuları içerdiği görüldü.

2-    Bazı kazanım ifadelerinin daha gözlenebilir ve somut olduğu.

3-Kazanımların çok olmasından ziyade az ama uygulanabilir, gözlenebilir ve açıklanabilir olduğu.

 

Peygamberimizin Hayatı Ve Seçmeli Peygamberimizin Hayatı Dersi ile ilgili;

1-Dersin adının değiştirilmesinin peygamberimizin dışarıdan biri değil de bizim bir değerimiz olduğu fikrini oluşturduğu,

2-1. Ünitede öğrencilerin peygamberimizin hayatını ana hatlarıyla öğrendiği fark edildi.

3-Genel olarak, kazanımlara ulaşılabilmek için ayrılan ders süresinin yeterli olduğu belirtildi.

4-Konular salt bilgi olarak verilmediğinden öğrencilerin dikkatini çektiği ve ahlaki gelişimine fayda verdiği, konuların daha ilgi çeken hikâyeler ve sahabe hayatları ile desteklendiği.

5-Din kültürü müfredatıyla peygamberimizin hayatı dersinin müfredatının yakınlık göstermesi öğrencilerin bu derslerini daha da pekiştirdiği

 

Kuran-ı Kerim Ve Seçmeli Kuranı Kerim Dersi ile ilgili;

 

1-    Ders saati ve sınıf mevcudu göz önünde bulundurulduğunda, müfredatın istendiği sürede kazanımlara ulaşılmasının sağlandığı, öğrencilerin seviyesinin de dikkate alınarak bilen, bilmeyen-çabuk veya yavaş öğrenen öğrencilere göre öğretim yapılabildiği.

2-    Her öğrenciyle tek tek ilgilenildiği bazen diğer ders saatlerinin de Kuran dersine ayrıldığı.

3-    Program hazırlanırken çocukların öğrenim seviyesi, yaş durumu göz önüne alındığı.

4-    İmam-Hatip ortaokullarında Arapça dersi ile Kur'an dersinin birbirine olumlu katkı sağladığı, Kuran dersinin Arapça dersine; Arapça dersinin de Kuran dersine olumlu katkı sağlayabileceği.

 

Temel Dini Bilgiler Ve Seçmeli Temel Dini Bilgiler Dersi ile ilgili;

 

1-    5. Sınıf TDB kitabında İslam'ın şartları ve İmanın şartlarını ele alan 3. ve 4. ünitenin öğrencilerin dikkatini çektiği, bu sınıfta İslam'ın ve İmanın şartlarının verilmesinin uygun olduğu, ders süresinin ibadetleri anlatmaya, uygulamalı olarak göstermeye yettiği.

2-    Kazanım ifadelerinin daha gözlenebilir ve somut olduğu.

3-    Kazanımların az olmasının uygulama, gözleme ve açıklamaya yapmaya fırsat verdiği.

4- Ünitelerin, konuların ve kazanımların az olmasının, programın hedefine ulaşmasını kolaylaştırdığı, etkinlik ve uygulama ağırlıklı olarak konuların sürece yayılarak verilmesinin verimi artırdığı.

4-    Din Kültürü ve Siyer derslerindeki bazı konuların Temel Dini Bilgiler dersinde de ele alınmasının konuları daha da pekiştirdiği.

5-    6.sınıf ders kitabında da Namaz ünitesinin olmasının konuların üzerinde daha çok durmaya imkan verdiği.

6-    Kitaplarda konuların yeterli düzeyde ele alındığı, etkinliklere yeterli ölçüde yer verildiği, daha az konunun sürece yayılarak daha kaliteli verildiği.

 

Arapça Dersi ile ilgili;

 

1 - Dersin amaç ve kazanımlarının büyük ölçüde başarıyla gerçekleştirilebildiği.

2 - Arap harflerini tanıma ve Arapça yazı mantığını anlamada yardımcı olması için Kur'an-ı Kerim dersiyle birlikte müfredatın ortak işlenebildiği. 

3 - Ünitelerin, konuların ve kazanımların az olmasının, programın hedefine ulaşmasını kolaylaştırdığı, eğlenceli etkinlik ve uygulama ağırlıklı olarak konuların sürece yayılarak verilmesinin verimi artırdığı.5 -Uzun bir süreç isteyen bu dersin içeriğinin müfredatta aşamalı bir şekilde verildiği, bu durumun öğrenci başarısını arttırdığı.

5 -  Öğrencilerle bireysel ilgilenildiğinde tüm öğrencilerin başarılı olduğu. 

Ders Öğretiminde Yaşanan Problemlerle İlgili;

 

1      Müfredatta yer alan kaynakların verimi sağlamada yetersiz kaldığı.

2      Farklı türlerde etkinliklerin kaynaklar olarak yer alması gerektiği.

3      Kur'an-ı Kerim dersinde verimliliği artırmak adına derece sınıflarının oluşturulabilmeği ders saatlerinin artırılması-en az 3 ders saati.

4      Ders öğretmenlerinin sınıf kural ve düzenine ters hareket eden öğrencilerin gerekli şekilde uyarılması gerektiği. Şeklinde görüş belirtildi.

 

İL

İLÇE

EYLEM ALANI

EYLEM İÇERİĞİ

KATILIMCI SAYISI

 

 

 

Yozgat

 

 

 

Sorgun

 

 

 

Öğretmen gelişim alanı

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Din, Ahlak ve Değerler alanındaki seçmeli derslerin (Kur'an-ı Kerim,

Peygamberimizin Hayatı, Temel Dini Bilgiler) öğretim programlarının mukayeseli olarak bütüncül bir

Yaklaşımla incelenmesi, bu derslerin öğretiminde yaşanan genel sorunlar ve çözümüne yönelik öğretmen yaklaşımları.

 

 

 

43

 

 

 

 

 

 

 

  

2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMEN GELİŞİM PROGRAMIDÖGEP EKİM AYI FAALİYET RAPORU2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMEN GELİŞİM PROGRAMIDÖGEP EKİM AYI FAALİYET RAPORU2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMEN GELİŞİM PROGRAMIDÖGEP EKİM AYI FAALİYET RAPORU2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMEN GELİŞİM PROGRAMIDÖGEP EKİM AYI FAALİYET RAPORU

Yeşilöz Mahallesi Şefaatli Cad. Hükümet Konağı 66700 Sorgun/Yozgat - 03544151068

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.